Eurorepar-Mechelen-Mc_Motors-herstellingen-alle-merken-auto-mechanica

Mechanica

Bij EURO REPAR Mechelen zijn alle interventies aan uw wagen mogelijk, ongeacht het merk.

Bij EURO REPAR MECHELEN zijn alle interventies aan uw wagen mogelijk, met een gepersonaliseerde opvolging, tips en altijd een goede verhouding van kwaliteit/competentie/prijs die het verschil maakt!

In geval van een defect, van breuk of na een ongeval biedt EURO REPAR MECHELEN gedurende de hele levensduur van uw wagen knowhow om snel en efficiënt op te treden.

Dankzij onze perfecte kennis van uw wagen, ongeacht het merk, kunnen de meeste belangrijke mechanische interventies gebeuren binnen ons netwerk: versnellingsbak, koppeling, waterpomp, afkoeling, alternator, laadcircuit, ontsteking, starter, alterno-starters, elektronica in de wagen …

EURO REPAR MECHELEN is ook uitgerust met performante tools waaronder een specifieke tool voor analyse bij meerdere merken die meer dan 35.000 modellen dekt om de defecten aan uw wagen op te sporen. De teams die voor u klaar staan zijn echte mechanica-kenners die regelmatig opleidingen volgen over de meest recente technologieën.

Maak een afspraak
Eurorepar-Mechelen-Mc_Motors-herstellingen-alle-merken-auto-ophanging

Ophanging

Veren en schokdempers die in goede staat verkeren, garanderen comfort, een wegligging en een efficiënt remsysteem.

Het ophangingsysteem werd ontworpen om tegemoet te komen aan de voornaamste problemen: de filtering van de trillingen, het comfort, de wegligging in de bochten, de stabiliteit op een recht stuk, de efficiënte remmen, en dit ongeacht de lading, de weersomstandigheden of de toestand van het wegdek.

Naast de ophangingsarmen, de triangels, de kleppen en verschillende silent blokken*, berust het systeem op twee belangrijke elementen, veren en schokdempers die uw veiligheid garanderen. Dit systeem biedt de mogelijkheid om de wielen in contact te houden met de grond en om het verlies aan wegligging te beperken, om de onregelmatigheden van het wegdek te absorberen ongeacht de lading en om de wagen stabiel te houden indien hij vertraagt door te vermijden dat hij gaat duiken en de remafstand langer zal worden.

Indien men over het algemeen de schadegevallen uitsluit die te wijten zijn aan een botsing, dan dienen de veren niet te worden vervangen en dan gaan ze de hele levensduur van de wagen mee. De schokdempers zijn dan weer onderhevig aan normale slijtage te wijten aan permanente bewegingen. Olie of gas dat wordt samengeperst in de buis van de schokdemper via een zuiger kan eveneens wegvloeien  in geval van uitgesproken slijtage. Weet dat een olielek op een schokdemper een controleonderzoek met zich meebrengt tijdens de technische controle.

Het leven van een schokdemper is allesbehalve een rustig leven. Na 20.000 kilometer diende hij al ongeveer 1 miljoen keer te werken! De kilometerstand, maar ook de lading van het voertuig, de rijstijl die meer of minder dynamisch is en de toestand van het wegdek beïnvloeden rechtstreeks de levensduur. Vanaf 60.000 km wordt aangeraden om ze te laten controleren door een gekwalificeerde deskundige, en dit om de 20.000 km.

* Een silent blok is een elastisch blok bestaande uit speciaal rubber. Dit rubber is samengeperst en wordt geplaatst tussen onderdelen en laat toe om de trillingen en de geluiden te absorberen.

Maak een afspraak
Eurorepar-Mechelen-Mc_Motors-herstellingen-alle-merken-auto-distributie-kit-Mazda

Distributiekit

De distributieriem is een belangrijk mechanisch element. Indien u de riem regelmatig vervangt, gaat de motor langer mee …

Schijnbaar heel gewoon, maar toch heel belangrijk is het feit dat de distributieriem de beweging van de zuigers en van de kleppen op elkaar afstemt. Het breken van deze riem veroorzaakt heel wat onmiddellijke  en aanzienlijke schade en soms breekt de motor gewoon. Indien de riem in goede staat verkeert en de spanning optimaal is dankzij de rollen in de distributiekit, kan het ergste worden vermeden!

Het vervangen van de distributiekit is iets wat specifiek wordt bepaald door de richtlijnen van de constructeur. De eerste vervangbeurt is over het algemeen aan de orde tussen de 70.000 en 100.000 km, maar die termijn is specifiek voor elk type motor. Indien u weinig kilometers aflegt, dan moet u er toch aan denken om de riem om de 5 jaar te vervangen, want de samenstellende elementen (textielelementen en synthetische elementen op basis van rubber in het bijzonder) verslijten na verloop van tijd, ook al wordt er mechanisch minder van vereist. Er bestaat geen enkel betrouwbaar element om te oordelen over de slijtage van de distributieriem. Een specialist kan wel controleren of de spanning van de riem goed is en kan u advies geven. Bij bepaalde wagens vereist de distributieriem andere accessoires, zoals de waterpomp. Het is soms beter om deze elementen preventief te vervangen in functie van de kilometerstand van uw wagen.

Maak een afspraak

Uitlaat

Een belangrijk element voor de prestaties, het geluidsniveau en het milieu.

Een goede werking van de motor, de prestaties, het geluidsniveau, vervuilende restanten onder controle houden … De uitlaat is een heel belangrijk element van uw wagen die tijdens zijn levensduur heel wat thermische en mechanische  belasting ondergaat. De hoge temperaturen van de uitlaatgassen die meer dan 900 graden kunnen bedragen, en ook hun zuurheid tasten de metalen binnenkanten aan van buizen, geluiddempers, knalpot, katalysatoren en lambdasonde. Vochtigheid, regen, strooizout en modder maken dat er ook aantasting optreedt aan de buitenzijde en dat er roest optreedt. De trillingen tasten dan weer de metalen dragers aan en de silent rubberen blokken* die de mogelijkheid bieden om de hele uitlaat onder het onderstel te ondersteunen. Een eerder bewogen leven! Het is dan ook van essentieel belang om het uitlaatsysteem regelmatig te controleren en te herstellen. Tijdens een technische controle is een lek, een beschadiging of zijn vervuilende waarden van de uitlaatgassen die de vigerende normen overschrijden redenen om de wagen af te keuren. Een goede reflex: laat regelmatig de uitlaatinrichting controleren door een specialist om de prestaties, het geluidsniveau en de geringe vervuilende uitstoot te handhaven.

* De silent blok is een elastisch blok bestaande uit speciaal rubber. Deze wordt samengedrukt en wordt tussen stukken geplaatst die de mogelijkheid bieden om trillingen en geluiden te absorberen.

Maak een afspraak

Batterij

De batterij is een heel belangrijk element dat toelaat om de motor te starten, maar de batterij voedt eveneens het hele elektrische circuit van uw wagen.

De batterij is een heel belangrijk element van het elektrische circuit, maar een batterij verslijt en is na verloop van enkele jaren minder efficiënt. De rol van de batterij bestaat er namelijk in om elektrische energie op te slaan, zodat alle veiligheids- en comfortelementen optimaal werken. De starter uiteraard, maar ook de lichten, de richtingaanwijzers, ruitenwissers, benzinetank, boordinstrumenten, airconditioning, ontwasemen, autoradio… Heel wat elementen werken dankzij de elektriciteit die werd opgeslagen in de batterij. Deze wordt met energie gevoed door de alternator, die wordt aangedreven via een riem door de motor. Op deze manier kan de batterij werken terwijl het laadniveau optimaal blijft, zowel tijdens de zomer als tijdens de winter. Noteer dat het heel belangrijk is om regelmatig de goede staat van de alternatorriem te laten controleren.

Maak een afspraak